Hrvatska kontrola leta povisila je s 26 na 28 godina gornju dobu granicu za osposobljavanje i zapošljavanje kontrolora zračne plovidbe. Rezultat je to postupanja Ureda pučke pravobraniteljice nakon pritužbi građana na diskriminaciju temeljem dobi prilikom zapošljavanja na ovom radnom mjestu.

Naime, zbog duljine radnog staža kontrolora zračne plovidbe, obavezne potpune zdravstvene sposobnosti kandidata te duljine trajanja i financijskog troška njihovog osposobljavanja, svrsishodna je potreba za kandidatima određene dobi. No, upitno je njezino limitiranje upravo na dobnoj granici od 26 godina.

Također, unatoč preporuci EUROCONTROL-a po kojoj su kandidati od 20 do 25 godina idealni za osposobljavanje, riječ je o individualnom svojstvu koje se razlikuje od kandidata do kandidata te nema garancije da će svatko u dobi od, npr. 23 godine, proći osposobljavanje, kao niti da ga ne bi prošao kandidat u dobi od 29 ili 30 godina.

Tome u prilog govori i različita gornja dobna granica za zapošljavanje kontrolora zračne plovidbe u drugim zemljama. Tako ju, primjerice, američki FAA, nizozemski LVNL te švicarski Skyguide postavljaju na 30 godina.

Također, na ovom radnom mjestu su zaposlene osobe svih dobnih skupina, pri čemu najstariji ima 53 godine, i podrazumijeva se da su svi oni psihofizički sposobni obavljati posao kontrolora. Pri tome su neki od njih zasnovali radni odnos s 27 i 28 godina, što znači da, kad bi se danas prvi puta zapošljavali, ne bi udovoljavali uvjetima natječaja povodom kojega su se građani pritužili.

Stoga, zaključila je pravobraniteljica, nije dovoljno transparentno stajalište Hrvatske kontrole zračne plovidbe da su samo kandidati do 26 godina adekvatni za osposobljavanje i zapošljavanje na mjestu kontrolora leta te ju je bilo potrebno revidirati, što je i učinjeno te je granica pomaknuta na 28 godina.