Nakon samo godinu dana rada područnih ureda pučke pravobraniteljice u Osijeku i Rijeci, broj građana koji su putem njih prijavili svoj problem dosegao je 1500. Učinili su to dolaskom u ured, telefonskim pozivom ili slanjem pošte, u gotovo podjednakom omjeru u oba grada.

„Ne možemo biti zadovoljni brojem problema koji postoje u našem društvu i zbog kojih nam se građani obraćaju, ali me ovaj podatak ohrabruje jer pokazuje da probleme žele rješavati. A to je moguće samo ako ih nekome prijave. Zato mi je drago što smo osnivanjem ureda izvan Zagreba dobili povjerenje građana, koji su s nama podijelili svoje sumnje u kršenje njihovih ljudskih prava i diskriminaciju“, izjavila je pučka pravobraniteljica Lora Vidović.

U Osijeku su se građani najčešće obraćali pritužbama na rad pravosuđa, a u Rijeci na rad centara za socijalnu skrb. No, prijavljivali su i probleme s pravima iz mirovinskog sustava, područja obnove i stambenog zbrinjavanja, ostvarivanjem socijalnih prava, zbog diskriminacije na radu i mnogih drugih. Na osnovu njihovih pritužbi, područni uredi pravobraniteljici su predložili otvaranje više od 400 predmeta.

Bolja dostupnost građanima na istoku i zapadu Hrvatske, kao i unapređenje suradnje s lokalnim i regionalnim tijelima i organizacijama civilnog društva koji na tim područjima djeluju, bili su glavni razlozi osnivanja područnih ureda u Osijeku i Rijeci u studenom 2014. godine. U rujnu ove godine otvoren je i treći, Područni ured u Splitu. Njihovo pokretanje ujedno je bila i preporuka Međunarodnog koordinacijskog odbora UN-a (ICC) 2013. godine. Tada je Uredu pučke pravobraniteljice potvrđen Status A u skladu s kriterijima tzv. Pariških načela, kao potvrda da institucija udovoljava najvišim međunarodnim standardima neovisnosti i samostalnosti u radu.