Diskriminacija je stavljanje nekoga u nepovoljniji položaj zbog osobne karakteristike, poput dobi, obrazovanja, imovnog stanja i drugih osnova navedenih u Zakonu o suzbijanju diskriminacije. Iako je zakonom zabranjena, iskustva pučke pravobraniteljice s terena, kontakata s građanima i raznim organizacijama civilnog društva, kao i istraživanja, govore kako je diskriminacija itekako prisutna. Tako ju je prema posljednjem istraživanju Europske komisije, Eurobarometru, doživjela čak svaka treća osoba u Hrvatskoj.
Diskriminacija se najčešće ne prijavljuje jer građani nemaju dovoljno informacija o tome kako je prepoznati pa nisu ni svjesni da im se događa. No, čak i kada je prepoznaju, nemaju povjerenja u sustav, zbog čega se diskriminaciju boje prijaviti.
Svatko tko misli da je stavljen u nepovoljniji položaj zbog osobne karakteristike može se sa svim pitanjima obratiti savjetnicima pučke pravobraniteljice putem jedine specijalizirane linije u Hrvatskoj posvećene borbi protiv diskriminacije. Dovoljno je nazvati 01/4851-854, svaki radni dan od 9 do 13 sati.
Na antidiskriminacijskoj liniji možete dobiti savjet o tome kako se od diskriminacije zaštititi te, ukoliko postoji sumnja da je riječ o diskriminaciji na jednoj od osnova u nadležnosti institucije, koje sve informacije trebate dostaviti kako bi pučka pravobraniteljica mogla pokrenuti ispitni postupak.
- Ombudswoman Submits Report 2023 Annual Report to the Croatian Parliament
- The Importance and Impact of Political Discourse in the Pre-Election Period
- International Conference Marks End of the Project on the EU Charter on Fundamental Rights and the Rule of Law
- Parliamentary Committee on Human and National Minority Rights Votes in Favor of the Ombudswoman’s 2022 Annual Report
- World Homeless Day – Invisible, but also Forgotten?
- Ombudswoman to Issue Special Report on the Human Rights of Older Persons