Pučka pravobraniteljica Lora Vidović upozorila je KBC Zagreb da ne pokreću ovršne postupke protiv građana bez da im omoguće da račune podmire, kao i na obvezu da im račune ispostavljaju osobno, odmah nakon pružanja zdravstvene usluge, a ako to nije moguće, da ga uruče na kućnu adresu. Također je, prije izdavanja računa, potrebno provjeriti je li pacijent u trenutku primanja zdravstvene usluge imao valjanu policu dopunskog zdravstvenog osiguranja.

Naime, prema pritužbama građana, računi im nisu bili ispostavljeni ni prilikom pružanja zdravstvene usluge ni naknadno, pa za njih nisu ni znali sve dok nisu zaprimili rješenje o ovrsi. Time im se, zbog vođenja ovršnog postupka, trošak višestruko uvećava.

Također, KBC Zagreb ne provjerava postojanje valjane police dopunskog zdravstvenog osiguranja prije ispostavljanja računa, već tek nakon prigovora građana. To otvara pitanje nezakonitog/nestručnog postupanja u dijelu financijskog poslovanja, a odgovornost za propuste prebacuje se na građane koji nisu dužni znati posao KBC-a, HZZO-a i odvjetnika.

S druge strane, KBC Zagreb ima mogućnost angažirati stručnjake koji znaju koristiti pravna sredstva, za razliku od većine pacijenata. Oni su, pak, mahom osiromašeni građani, narušenog zdravlja koji se, ukoliko nemaju novaca za odvjetnika, neće znati obraniti od neosnovane ovrhe. Stoga je, imajući u vidu tu nejednakost u položaju, posebno važno postupati u skladu s načelom savjesnosti i poštenja te pruženu zdravstvenu uslugu naplatiti samo u slučajevima gdje je to osnovano i to u trenutku njezina pružanja te bez izlaganja građana dodatnim troškovima.