Više od 800 građana južne Hrvatske obratilo se Područnom uredu pučke pravobraniteljice u Splitu, od njegovog otvorenja u rujnu 2015. Najčešće su se prituživali na probleme iz područja pravosuđa, odnosno na dugotrajnost sudskih postupaka i neažurno zakazivanje ročišta, probleme s ostvarivanjem prava iz mirovinskog te sustava zdravstva i socijalne skrbi, na postupanje policije, rad inspekcija te provedbu ovršnih postupaka.

Ovi podaci u skladu su s onima na razini Hrvatske, prema kojima su problemi s pravosuđem također najbrojniji razlog pritužbi, uz porast njihovog broja i u ostalim navedenim područjima.

Zahvaljujem građanima na povjerenju koje su nam ukazali, ali i pozdravljam njihovu hrabrost da svoj problem prijave. Često je riječ o teškim iskustvima, koje je ipak lakše podijeliti uživo u razgovoru sa savjetnicima u našim područnim uredima, nego s nepoznatom osobom s druge strane telefonske slušalice i pisanjem pisma ili e-maila“, ističe pučka pravobraniteljica Lora Vidović.

Zato i ne čudi činjenica da je tijekom prve godine čak dvije trećine od ukupno 829 građana osobno došlo u Područni ured u Splitu, dok im se ostatak obratio telefonskim pozivom ili slanjem pošte. Mnogima je jednostavnije, brže i jeftinije putovati u Split, nego u Zagreb, što posebno vrijedi za one u ruralnim područjima, kojima je javni prijevoz ionako slabije dostupan, kao i druge javne usluge.

U atmosferi sve većeg nepovjerenja građana u institucije na svim razinama, posebno je važna osviještenost državnih i javnih službi o ljudskim pravima. Stoga je dodatna prednost stalne prisutnosti drugim dijelovima zemlje i intenzivnija suradnja s policijskim postajama, sudovima, ustanovama zatvorskog sustava i socijalne skrbi, ali i udrugama i svima ostalima koje Ured pučke pravobraniteljice redovito educira i informira o ljudskim pravima, s ciljem povećanja uspješnosti njihove zaštite.