Problemi iz Izvješća pučke pravobraniteljice za 2024. godinu

Ovo je dio pritužbi kojima su nam se građani obraćali u 2024. godini. Klikni na pritužbu i doznaj više

„Ovako više ne možemo raditi jer na nas 9, koji se moramo izmjenjivati u 3 do 4 smjene, imamo previše korisnika za koje moramo skrbiti 24 sata dnevno. Svaki mjesec, već unatrag tri godine, svatko od nas radnika ima jako puno prekovremenog rada, di mi više fizički i psihički ne možemo podnijeti taj tempo rada i pritisak i stres, jer se osjećamo jako podcijenjeno, umorno, iscrpljeno i na rubu svih snaga… Humani posao radimo na nehumani način, jer mi po korisniku za njegu imamo svega 4 minute. Zamislite da se ujutro probudite i u 4 minute morate se istuširati, oprati kosu, osušiti kosu, oprati zube, obući, promijeniti posteljinu na krevetu, skuhati si kavu, popiti tu kavu, napraviti si doručak, pojesti taj doručak i progovorit koju riječ sa svojom obitelji i tek onda krenuti na posao. I to ne samo jedan dan, nego svaki dan. Nemoguće jel da. Sad si zamislite kako je to kad mi dođemo kod nepokretnog korisnika i moramo napraviti svu njegu, zadovoljiti sve higijenske potrebe jedne osobe u roku od 4 minute. Svaki dan, kod svakog korisnika, njih 76 plus. Tim korisnicima uz svu njegu, potrebno je progovoriti i koju riječ jer ti korisnici nisu stvari, oni su živa bića koja zaslužuju poštovanje i razumijevanje svakoga od nas i za njihovo mentalno zdravlje je potrebno da imamo više vremena baviti se s njima individualno na način na kojem je njima najpotrebnije. A sa ovakvim načinom rada to je nemoguće ostvariti bez obzira na to kako se organiziramo jer je veliki manjak radne snage. Korisnici ne dobiju adekvatnu skrb jer mi više to nismo u mogućnosti pružiti jer nas ima premalo, iscrpljeni smo i umorni, a trudimo se i dalje, dok je nama radnicima, sa ovakvim načinom rada i smjenama, uskraćeno vrijeme za odmor, oduzeto vrijeme za obitelj i hobije i slobodno vrijeme, a znate i sami da je radniku, pogotovo u takvoj ustanovi, i prijeko potreban fizički i psihički odmor.“

„ During our time in Croatia, we encountered several instances of blatant racism and discrimination. In Split, while walking to a restaurant for dinner, a group of young men shouted at us, calling us "monkeys" and making derogatory gestures. Shockingly, just 15 minutes later, as we approached the restaurant, another individual yelled at us, telling us to "go back to our country." What was even more disheartening was that this occurred in a crowded area, and not a single person seemed to object to this offensive behaviour. Fed up with the racism we had experienced, I decided to confront the individual who had told us to leave. When I asked him why he would say such a horrible thing, he repeated his statement, using profanity. Only after I informed him that I was a tourist from Cape Town did he apologize, stating that he had assumed I was from Nepal. Deeply upset by these events, my wife and I decided to return to our hotel and wait for the next available flight out of Croatia. We couldn't help but wonder if this is the way the people of Croatia treat all people of colour who visit their country. Croatia is undeniably a beautiful country, but our experience has left us questioning the attitudes and beliefs of some of its people. In all my travels around the world, I have never encountered such overt and vocal racism.

“Tijekom našeg boravka u Hrvatskoj susreli smo se sa nekoliko slučajeva očitog rasizma i diskriminacije. U Splitu dok smo hodali prema restoranu na večeru, grupa mladića je vikala na nas, zvala nas “majmunima”, neprimjereno gestikulirajući. Šokantno, ali samo 15 minuta kasnije, kako smo se približili restoranu, još je jedna osoba vikala na nas, govoreći nam “da se vratimo u svoju zemlju”. Još više obeshrabrujuće je bilo to što se sve dogodilo u prostoru sa puno ljudi, i niti jedna osoba nije izrazila svoje neslaganje sa ovim uvredljivim ponašanjem. Budući nam je dojadio rasizam koji smo iskusili, odlučio sam suprotstaviti se osobi koja nam je rekla da odemo. kada sam ga upitao zašto bi nekome rekao takvu groznu stvar, ponovio je svoju izjavu, ovaj put uz psovke. Tek nakon što sam ga obavijestio da sam turist iz Cape Towna se ispričao, rekavši da je mislio da sam iz Nepala. Duboko uznemireni ovim događajima, moja supruga i ja smo odlučili vratiti se u naš hotel i pričekati prvi dostupni let iz Hrvatske. Nismo mogli a da se ne upitamo je li ovo način na koji se ljudi u Hrvatskoj odnose prema svim osobama druge boje kože koje posjete njihovu zemlju. Hrvatska je nesumnjivo prekrasna zemlja, ali naše iskustvo nam je otvorilo mnoga pitanja o stavovima i vjerovanjima nekih njenih stanovnika. Tijekom svih mojih putovanja diljem svijeta nikada se nisam susreo sa tako otvorenim i glasnim rasizmom.“ (prijevod UPP)

Izvješće pučke pravobraniteljice za 2024.

Ranija godišnja izvješća možete pronaći ovdje.

Društvene mreže:

Adresa: Savska cesta 41/3 (zgrada Zagrepčanke), Zagreb 10000